obrazy mandaly hodiny
 
 
obľúbené produkty
 
 

Niečo o mne

Energia kryštálov a sila farieb v originálnych dielach Zuzany Hradilovej medzi expresionizmom a materiálnym informalizmom

Tvorivá cesta niektorých umelcov im nedovoľuje zostať v rámci jedného vyjadrovacieho jazyka, pretože vloha k všestrannosti, k potrebe dovoliť, aby sa objavili rôzne hlasy, aj keď susediace a podobné, sa stáva dominantnou až do tej miery, že nie sú schopní zostať. neslýchaný; Preto tento typ umelcov rozvíja svoju produkciu v rôznych líniách, ktorých základný princíp zostáva nezmenený, základný koncept, z ktorého sa nemôžu vymaniť. Umelkyni, o ktorej vám dnes porozprávam, sa podarilo spojiť svoje dve vášne, tú pre maľovanie a tú pre kamene s ich neuveriteľnou energiou, čím dáva život dielam, v ktorých je konkrétnosť kryštálov zladená so silou farieb. Zapojte pozorovateľa do všetkej príjemnosti toho, že sa nechá prejsť k pozitívnym vnemom, ktoré vytvárajú.

 

Koniec 19. storočia bol skutočným sledom inovácií, ktoré položili základy experimentov a extrémov, ktoré charakterizovali 20. storočie; mnohé z týchto očakávaní boli prevrátené a úplne zmenené naliehavou potrebou dištancovať sa od umeleckej tradície, ktorá dovtedy dominovala na medzinárodnej scéne, no určité usmernenia boli dôležitým východiskom pre neskorší výskum. Presne na konci 19. storočia sa v Anglicku zrodilo hnutie, ktorého hlavným cieľom bolo postaviť sa proti rýchlej industrializácii, ktorou národ prechádzal, a preto si dal za cieľ prehodnotiť všetky remeselné odvetvia ich neoddeliteľným spojením s umením; Arts & Crafts, to bol názov prúdu, miešal manuálnu zručnosť remeselníkov s kreatívnejšími schopnosťami umelcov, čo umožnilo prelínanie dvoch prístupov, oživenie umeleckých predmetov, vnesenie dekorácie a materiálu do jedinečných kúskov, ktoré takto nadobudli úplne inú hodnotu v porovnaní s jednoduchými nízkonákladovými objektmi. Z tejto anglickej skúsenosti sa potom vyvinuli viaceré interpretačné prúdy, ktoré nadobudli iný názov podľa krajiny pôvodu umelcov: Stile Liberty v Taliansku, Art Nouveau vo Francúzsku, Modernizmus v Španielsku, Secesia v Rakúsku. Všetko so spoločným menovateľom kontaminácie medzi predtým oddelenými technikami a odbormi, akými sú dekorácia, šperk, sklo, nábytok, architektúra. Práve z týchto koncepčných inovácií, z tej uvoľnenej možnosti interakcie medzi rôznymi sektormi a s bezprecedentnými materiálmi sa neskôr vyvinuli hnutia ako dadaizmus, Nouveau Réalisme, kde sa fragmenty skla, keramiky a papierových koláží stali priamo súčasťou diel alebo transformovali pracuje do dekoratívnych a bytových prvkov, ako v prípade Niki de Saint Phalle; a potom prišlo úplné splynutie čistej expresivity bez akejkoľvek rozpoznateľnej formy a hmoty, ktorú treba formovať a spájať s farbou, čo charakterizovalo hnutie neformálneho materiálu, v ktorom všetko, čo sa dalo použiť v každodennom živote, malo možnosť stať sa doplnkom a bytím. zavedené do umeleckého diela. V druhej polovici 20. storočia a v súčasnom umení sa všetky tieto experimenty vyvinuli, boli zavedené nové materiály, ako aj nové štýly, ktoré prijali interakciu medzi farbou a predmetmi zahrnutými v umeleckej kompozícii, vyznačujúce sa úplnou slobodou prejavu. že počnúc abstraktným expresionizmom dal umelcom príležitosť vymaniť sa z už existujúcej formy bez strachu, že budú vylúčení alebo marginalizovaní z umeleckého sveta. Slovenka Zuzana Hradilová, odmalička inklinujúca výtvarníčka, neskôr prerástla vášeň pre kryštály a drahé kamene a rozhodla sa začať s tvorbou šperkov úplne samouk; fascinácia a energia vyžarujúca z kameňov sa stala jej veľkou vášňou, ktorú spája s výrobou obrazov, až kým ju kreativita neprinúti vyskúšať novú cestu, na ktorej môže kameňom dovoliť interakciu s jej obrazmi, ktoré sa tak premenia. do hmotných diel, z ktorých sa pozorovateľ môže nechať obaliť a podmaniť si mágiou energetickej prítomnosti kameňov. Maliarsky štýl Zuzany Hradilovej je mnohostranný, pretože jej kreativita nemôže zostať v identifikačnej schéme, ktorá by jej neumožňovala vyjadrovať sa na základe vnemu okamihu, a tak prechádza od art deco niektorých portrétov k expresionizmu, ktorý je niekedy obohatený. s hmotou, zatiaľ čo iné sa rozvíjajú a prejavujú len prostredníctvom farieb a v mnohých umeleckých dielach smeruje k neformálnemu, v ktorom obraz úplne ustupuje konceptu, pocitu. V každom prípade z obrazov Hradilovej vyplýva absolútna sloboda, ktorá charakterizuje jej prístup bez pravidiel, ale skôr štruktúrovaný len potrebou reagovať a dopriať si svoj tvorivý inštinkt, a to nielen vo výrazovom jazyku, ale aj v médiách, ktorými tvorí. jej diela, od papiera cez sklo až po plátno, všetko je funkčné podľa jej emócií okamihu. V umeleckom diele Púpava Púpava), umelkyňa opisuje púpavu so zdanlivou ľahkosťou, ktorá sa vynára zo svetla a nehmatateľných tónov, ktorými ju charakterizuje, pričom zvolila rovnako jemné médium, papier, no potom ju oživuje a zdôrazňuje jej symbolický význam schopnosti prežiť výzvy a ťažkosti. tým, že jej dodáva konzistenciu so zavedením kryštálov, ktoré nielen skrášľujú jej vzhľad, ale slúžia aj ako látka, prostredníctvom ktorej umocňuje vlastnosti jemného kvetu. Tmavé pozadie vytvára kontrast medzi hlavným obrazom a pocitom nepoznateľného, ​​ktorý často charakterizuje prekážky existencie, ktoré však nemožno inak, ale riešiť s odvahou, lojalitou, dôverou a dôverou vo vlastné sily, dokonca aj tam, kde by sa dalo. myslite na to, že neuspejete, pretože je príliš malý v porovnaní s veľkosťou týchto prekážok. Kryštály preto tvoria esenciu, metaforu pre odolnosť, ktorá umožňuje jednotlivcovi usilovať sa o zlepšenie, vývoj a väčšiu vnútornú pohodu. Na druhej strane, na rozhodne Neformálnom plátne Rainbow si Zuzana Hradilová vyberá odtiene oranžovej, takmer akoby chcela podvrátiť zmysel dúhy, ktorý dáva titulu, pretože nakoniec to, čo u nej musí zvíťaziť, je energia, optimizmus, sila, ktorú je tento konkrétny atmosférický jav schopný vzbudiť; tu vkladá modrý avanturín, modrý kameň, ktorým zdobí spodnú časť diela a ktorý je spojený s vnútornou silou umožňujúcou citové a duchovné dozrievanie. Umelkyňa teda kombinuje dva významy, význam farby a význam kameňa, aby divákovi poskytla svoj pohľad na to, čo vidí ako krásu dúhy. Na druhej strane v Západe slnka smeruje k expresionizmu a cez svoje pocity rozpráva západ slnka nad morom, pričom tóny ladí na vnemy, ktoré cítila vo chvíli, keď stála pred tou nádhernou krajinou aj za cenu, že zabudla na chromatické realita, pretože to, čo sa počíta, je zvečniť všetko, čo vnútorné ja potrebuje na komunikáciu. Aj do tohto obrazu, ktorého médiom je plátno, Hradilová vkladá svoje milované kamene, v konkrétnom prípade ametysty, ktoré sa spájajú s dušou, vnútornou silou a pokojom, ktorý sa uvoľňuje aj pri kontemplácii pomalého zapadajúceho slnka na mori. Keď sa, naopak, rozhodne použiť len farby, Zuzana Hradilová rozpráva ženský svet, jeho intenzitu zdôrazňujúcu silnými, intenzívnymi, plnými tónmi, na rozdiel od priehľadnosti rozprávaných tiel, akoby boli nehmotné, pretože v r. presne takto by sa mali ženy postaviť, aby ponechali viac priestoru pre vnútro, dali formu do úzadia, aby uvoľnili priestor pre podstatu, bez strachu, že budú objavené, ale skôr odvážne ukážu svoju pravú podstatu. Zuzana Hradilová je však aj tvorkyňou šperkov, navrhla vlastnú kolekciu, v ktorej sú absolútnymi protagonistami drahé kamene a kryštály, svojou pozitivitou, energetickou silou, ktorú dokážu uvoľniť a vyžarovať v tých, ktorí tie vibrácie vedia prijímať. Zuzana Hradilová sa aktívne zúčastňuje na mnohých skupinových a samostatných výstavách na Slovensku i v zahraničí, pričom je neustále oceňovaná za originalitu a pozitívne posolstvo svojich diel.